Just be yourself and shut up

Lev ditt eget liv och gör vad du vill
Skit i andra, som bara säger till att du är fel

Jag har fått höra väldigt mycket skit genom åren,
varje dag fått höra hur sämst jag var..
Men nu har det har gått så långt, att jag inte längre tar åt mig längre.
Jag tar ingen skit längre. När jag hör en massa skit snack om mig,
skrattar jag bara och tänker, haha ännu en avundsjuk j*vel som inte har något liv,  tänker hur mycket bättre jag är en personen. Varje gång jag får en taskig komentar eller hör folk säga taskiga saker om mig,
höjjs mitt självfortroende, det är sjukt men sant. Varför ska man snacka en massa skit snack?
Jo, det handlar ofta om avundsjuka
Har ni inte provat att bara vara er själva?
Om man nu stör sig så mycket på personen, varför inte bara att hålla det innom sig?
& ni som dömmer folk innan ni vet deras förflutna och vad som hänt,
ska bara stänga käften, så gör ni alla en tjänst! :)
Bara förstår inte hur ni orkar hålla på?
But welcome to the real life..

lev livet som om det skulle vara din sista dag på jorden,
va dig själv och behandla andra som du vill bli behandlad själv,
snacka inte skit om någon,
försök se allt så posetivt som möjligt,
plocka fram det bästa ur varje person,
var glad för det du har,
följ inte grupptrycket,
våga vara dig själv & ta ingen skit
du måste tro på dig själv för att någonsin lyckas
älska dig själv för den du är och den du är mot andra
det viktigaste av allt ta vara på ditt liv
& lev livet fullt ut!

Det kan ta ett j*vligt lång tid att bygga upp ett självförtroende men det kan gå ner väldigt mycket snabbare.
Snälla människor, tänk på det innan ni öppnar käfften tack!
Finns så många som inte vågar ta någon plats, inte vågar synas osv...
hjälp dem stackars tjejer och killarna...
de kan bli överlyckliga om just du kanske bara säger hej, så får dem en bekräftelse att dem syns.


Kommentarer
Postat av: Nennz

bra skrivet älskling

jag älskar dig

<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-06-23 @ 22:54:26
URL: http://jenniiifeeer.blogg.se/
Postat av: hanna

bra skrivet, så rätt!

2009-06-24 @ 21:17:35
URL: http://johanssonhannaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan va rätt.)<3

2009-06-24 @ 23:55:08
Postat av: erika

jättebra skrivet linn (: <3

2009-06-27 @ 23:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0